Školení, které změnilo můj pohled na telefonování
12. listopad 2019
Telemarketing patří mezi denní chléb realitních makléřů. I po letech zkušeností jsem přesvědčena, že je stále co zlepšovat a kam se posouvat. Proto jsme pro 20 nejlepších makléřů a manažerů z Plzeňského kraje uspořádali školení telemarketingu s naprostou špičkou v oboru, Miroslavem Princem.
Telemarketing není otravování po telefonu
Pod pojmem telemarketing si spousta lidí představí příchozí volání telefonisty z call centra, který se vám snaží vnutit službu. Přitom tento pojem v sobě skrývá mnohem více. Přesnější definice telemarketingu zní, že jde o měřitelnou činnost, při které pomocí telefonu získáváme a rozvíjíme vztah se zákazníkem. To už přeci zní o poznání lépe.
Mezi nevýhody telemarketingu patří rozhodně předsudky lidí na základě zkušeností s telefonisty, o kterých jsem se zmínila výše. Lidé na druhém konci hovoru cizí čísla pak raději ani nezvedají nebo jsou rovnou připraveni cokoliv odmítnout. Oproti tomu jednou z největších výhod je měřitelnost telemarketingu. Můžete sledovat svou úspěšnost v určitém měřítku nebo například po událostech, jako bylo právě toto školení.
Školení s Miroslavem Princem
Přestože pro nás byl rok 2019 prozatím velmi úspěšným, rozhodli jsme se nepolevit a rozšířit si obzory a prohloubit znalosti v oblasti telemarketingu. V tom nám mělo pomoct školení s Miroslavem Princem.
„Klientům a zákazníkům nevadí, že jim telefonujete. Odmítají to, jak se k nim v telefonu chováte.”
To jsou jedny z prvních vět, které najdete na webových stránkách školitele Miroslava Prince. Hlavní faktorem úspěšnosti telefonátu je podle něj zejména přístup, který se odvíjí například i od stanovených cílů. Dále do toho vstupují další faktory, jako je obsah hovoru, reakce na jeho průběh, odlišení od konkurence a spoustu dalších důležitých poznatků, že by to vydalo nejen na celé školení, ale na celou knihu. A taky že ano. O tom ale ještě níže.
Cílem našeho školení bylo zejména definovat cíle telefonátu, odbourat napětí, vytvořit z telefonování příjemnou rutinu a v neposlední řadě snížit odmítání ze strany klientů. A tedy celkově zvýšit úspěšnost telefonických hovorů. Jak se nám to vedlo?
2 dny intenzivní práce
Miroslava Prince jsme pozvali do Sporthotelu Pohoda v Letkově, nedaleko Plzně. Prostory penzionu plně vyhovovaly našemu účelu. Kromě samotného školení jsme prostory využili i k občerstvení.
Školení telemarketingu jsme rozdělili do dvou dnů, přičemž první den jsme celý věnovali teoretickým poznatkům a příkladům z praxe. Vyzbrojeni zápisníky, notebooky a telefony jsme si zapisovali veškeré poznatky a důležité informace.
Následující den jsme je totiž museli proměnit v praxi. Každý si za domácí úkol připravil několik čísel, které měl obvolat a využít poznatky nabyté předešlý den. Volání bylo intenzivní a vše jsme brali s veškerou profesionalitou. A jak dopadly naše výsledky?
Statistiky ze školení
Celkem jsme obvolali 77 telefonních čísel.
Z nichž jsme se dovolali 36 krát.
Rovnou se nám podařilo úspěšně domluvit 4 termíny.
K dalšímu potvrzení termínu a tedy dalšímu zavolání jsme potvrdili dalších 7 klientů.
Co jsem si ze školení odnesla
Přestože v rámci firmy absolvuje každý realitní makléř interní školení telemarketingu (tedy především základů), musím uznat, že pokud se vás ujme profesionál, jako je Miroslav Princ, zjistíte, že se máte neustále kam posouvat a co zlepšovat. V rámci školení pokračujeme s navazujícím měsíčním koučinkem, kdy můžeme využít jeho zpětné vazby. Ta je důležitá pro úspěšné aplikování a zažití nabytých znalostí v praxi. Školení Miroslava Prince doporučuji nejen lidem, kteří nabízejí své služby po telefonu, ale i těm, kteří chtějí zlepšit svůj telefonický projev a také vztahy se svými klienty.
O Miroslavu Princi
Miroslav Princ je koučem a lektorem telemarketingu s více než 22 lety zkušeností. Během té doby vystřídal několik různých obchodních rolí a vedl tisíce telefonních i osobních obchodních jednání v rámci České republiky i po celé Evropě a také v USA nebo Kanadě.
Je autorem dvou knižních publikací a dvou svazků skriptů, přičemž se kniha z roku 2013 Jak uspět při obchodním jednání stala bestsellerem s více než 10 000 prodanými kusy.
Absolventi jeho školení zvyšují průměrně svou úspěšnost o 20 až 30 %. Více informací o Miroslavu Princi včetně možnosti zakoupení jeho publikací najdete na jeho webu prodejpotelefonu.cz.